Clock

duminică, 21 octombrie 2012

Secrete pentru o viata lunga

O viata lunga si sanatoasa este un lucru pe care majoritatea dintre noi il dorim. Micile schimbari din stilul de viata, alimentatia sanatoasa, miscarea si prietenii ne pot ajuta sa fim sanatosi si fericiti chiar si la 80 de ani.
Iata ce poti face:
Protejeaza ADN-ul. Pe masura ce inaintam in varsta, terminatiile cromozonilor, denumite telomeri, devin mai scurte. Acest lucru ne face mai vulnerabili la boli. Pentru a preveni acest lucru, trebuie sa avem un stil de viata sanatos.

Chiar si micile schimbari stimuleaza eliberarea unor enzime care maresc lungimea telomerilor. De asemenea, miscarea si dieta sanatoasa protejeaza telomerii. Astfel, un stil de viata sanatos previne imbatranirea si protejeaza celulele.

Ai grija de tine. Persoanele cu o personalitate constiincioasa sunt mult mai atente la detalii. Se documenteaza mai mult si incearca sa implementeze in propriile vieti schimbari si un stil de viata sanatos. Astfel de persoane au mai multa grija de sanatatea lor, ceea ce are un impact pozitiv asupra vietii profesionale si sociale.

Fa-ti prieteni. Prietenii ne ajuta sa traim mai mult. La aceasta concluzie au ajuns numeroase studii. Prietenii ne ajuta sa avem o viata sociala activa, sa fim mereu alerti si sa aflam lucruri noi. Toate aceste lucruri ne prelungesc viata. Ai grija insa ce fel de prieteni iti alegi. Prietenii care au interese comune, un stil de viata sanatos si activ sunt cei pe care trebuie sa ii cauti.


Renunta la fumat. Renuntarea la fumat este un pas important pe care il poti face pentru sanatatea ta. Persoanele care renunta la fumat inainte de varsta de 30 de ani, isi prelungesc viata cu inca 10.

Nu renunta la siesta. Siesta este un standart in multe colturi ale lumii, un obicei peste care nu se trece.
Exista insa si studii care arata ca acest obicei prelungeste viata. Siesta ajuta si la prevenirea afectiunilor cardiace si echilibreaza procesele hormonale.

Urmeaza o dieta mediteraneana. Dieta mediteraneana este bogata in fructe, legume, cereale integrale, ulei de masline si peste. Reduce riscul de sindrom metabolic, o combinatie severa de obezita, diabet si hipertensiune. De asemenea, protejeaza organismul de afectiuni cardiace si diabet.

Mananca ca un japonez. Locuitorii din Okinawa, o regiune din Japonia, sunt cei mai longevivi din lume. Specialistii sunt de parere ca dieta acestora, compusa din legeume verzi si galbene si scazuta in calorii este responsabila pentru viata lunga.

Casatoreste-te. Persoanele casatorite traiesc mai mult decat celibatarii. Casatoria ofera sigurata, un confort economic si social.

Da jos kilogramele in plus. Daca esti supraponderal, eliminarea kilogramelor in plus te protejeaza de diabet, afectiuni cardiace si alte probleme medicale. In special grasimea abdominala este raspunzatoare pentru numeroase neplaceri medicale. Pentru a elimina kilogramele in plus, este indicat sa faci mai multa miscare, sa ai o dieta sanatoasa, bazata pe fructe si legume bogate in fibre.

Fa miscare.
Persoanele active, care fac miscare de cel putin 3 ori pe saptamana traiesc mai mult si sunt mult mai fericiti. Miscarea regulata reduce riscul de afectiuni cardiace, infarct, diabet, cancer si depresie. De asemenea, miscare stimuleaza si sanatatea mentala.

De asemenea, pentru a avea o viata lunga, este indicat sa bei alcool cu moderatie, sa te odihnesti corespunzator, sa fii optimist si sa reduci stresul.
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu