Clock

luni, 10 octombrie 2011

Porcii "rade"

         

          Cand eram mici auzeam de un joc numit "Porcii rad". Asa se jucau copii modesti pe vremea lui Ceausescu. Atunci nu era Internet, nu existau jocuri, nu existau console, iPhone, tab-uri, etc.
Cand am auzit prima data despre acest joc, am stat sa ma gandesc cam ce ar insemna acest joc. Era oare vorba despre vreun joc cu porci adevarati sau era cu totul altceva?
          Abia cand am crescut si am auzit in diverse locuri sintagma "porcii politici", am inceput sa inteleg. Dupa ce am trait "live" naveta porcilor politici locali de la un partid la altul, dupa cum bate vantul puterii, am inteles si mai bine.
        Dar totusi de ce rad porcii (politici)? Cum de ce? Rad pentru ca reusesc sa tine in amortire 20 de milioane de romani (sau cati am mai ramas). Rad pentru ca nu fac nimic de 20 de ani si incaseaza milioane de euro direct sau indirect prin firmele matusii, soacrei sau sotiei. Rad, pentru ca omoara oameni pe drum cu masinile de lux, si nu patesc nimic! Rad, pentru ca stau abuziv in case de la stat, de unde nu vor sa mai plece nici morti! Rad, pentru ca orice ar face, de vina este "greaua mostenire". Rad pentru ca dorm in jilturi domnesti, unde dorm si trag la aghioase, in timp ce au salarii imense. Si mai rau decat atat, si-au creat o clasa de lingai si pupincuristi de seama ce le aduc osanale mai ceva decat primea Ceausescu. Dar, cu toate pacatele lui, Ceausescu a facut ceva si pentru tara. Ce au facut actualii politicieni? Pai, in afara de circ, nimic!
         Desi se cearta ca la usa cortului in spectacole televizate (si regizate) in realitate, in culise se bat pe umar si bineinteles fac ce stiu mai bine: rad! Rad de noi ca suntem prosti si ca ii suportam in continuare, ca nu iesim in strada sa aruncam cu ei de pamant, ca nu le confisca nimeni averile uriase facute prin escrocherii si pentru ca stiu ca oricine va vebi la putere, ei sunt in siguranta, pentru ca traiesc in aceeasi cocina politica si ca sunt colegi la troaca numita buget, din care mananca toti! Si inca le merge...
Dar in viata oricarui porc, vine o zi, cand dupa ce a fost ingrasat si alintat de stapani, totul se schimba!
Vine ziua in care porcul trebuie taiat si ajunge caltabos! Asa ca, zilele oricarui porc sunt numarate, oricat de sus s-ar afla si oricat de gras ar fi la un moment dat!

2 comentarii:

  1. Ce fata de parlamentar are porcul ala! zici ca e de-al nostru! :))))

    RăspundețiȘtergere
  2. aoleeeeeu! chiar ca are moaca de politician! :))))))))))))))))))

    RăspundețiȘtergere